סוגי הפציעות

בדיקה ואבחון

במפגש הראשון מתבצעת בדיקה, אבחון פיזיותרפי ובניית תוכנית טיפולית.

הבדיקה כוללת תשאול מעמיק, עיון בחומרים הרפואיים ובדיקה גופנית.  האבחון נבנה על-ידי הצלבה בין הממצאים הסובייקטיביים מהתשאול והממצאים האובייקטיביים מהבדיקה הקלינית וההדמיות.

אבחון פיזיותרפי (PT Diagnosis) שונה מאבחון רפואי בכך ששם דגש לא רק על "מה" הבעיה אלה גם על הבנת כל המרכיבים שגורמים לבעיה.  גורמים אלו כוללים ליקויים ביומכניים, מבניים, יציבתיים, תנועתיים וגם מרכיבים של אורח החיים, בריאות כללית, ארגונומיה, פעילות גופנית, תזונה, מצב נפשי ועוד ועוד..

אנו מאמינים שבניית אבחון דומה להרכבת פאזל – אנו אוספים כמה שיותר חלקים ומנסים להרכיב את התמונה השלמה.  המידע שאנו מקבלים מכל מרכיבי הבדיקה מקנים לנו את חלקי הפאזל ועל סמך התמונה המתקבלת אנו בונים תוכנית התערבות מותאמת אישית!

פציעות אורתופדיות

פציעות אורתופדיות

פציעות אורתופדיות כוללות ליקויים במערכת השריר-שלד-עצב הגורמות לכאב, מגבלה בתנועה, תפקוד מוגבל ושינויים תחושתיים.  רוב הבעיות הנ"ל מטופלות בהצלחה רבה בפיזיותרפיה ללא צורך באורתופד, תרופות או הדמיות ומצליחים להשיג חזרה לפקוד מלא. עם זאת, במצבים שאנו מזהים צורך בבדיקת אורתופד אנו ממליצים על כך ומלווים אתכם לאורך התהליך.

shutterstock_1423051301.jpg
פציעות ספורט

פציעות בקרב ספורטאים מקצועיים וחובבניים הינן נפוצות ומצריכות התייחסות וטיפול מותאם.  אנו מבינים את הצרכים המיוחדים של ספורטאים וחשיבות החזרתם לפעילות ברמה הגבוהה ביותר במהירות המרבית.

צוות הפיזיותרפיסטים שלנו בעלי ניסיון עשיר בטיפול בספורטאים מקצועיים בענפי ספורט שונים וטיפול בספורטאים חובבניים כאחד. אנו בעלי ניסיון רב בספורטאים מתחומי הריצה, אופניים, שחיה, כדורגל, כדורסל, מחול / ריקוד ואפילו נבחרת ישראל בבייסבול. סוגי פציעות הספורט לרוב שייכות לתחום הפציעות האורתופדיות (ראו סעיף "פציעות אורתופדיות") אך מצריכות התייחסות מיוחדת להתאמת הטיפול לצרכי כל ספורטאי וספורטאית.

שיקום לאחר ניתוח

שיקום לאחר ניתוח

ניתוח הינו אירוע טראומטי לגוף ולנפש ולרוב דורש תהליך שיקום ממושך.  הצלחת ניתוח אורתופדי מצריך שיקום פיזיותרפי איכותי הכולל טיפולים פרטניים ותרגול ביתי ע"י המטופל.ת לפי תוכנית אימונים מסודרת.  צוות הפיזיותרפיסטים שלנו מומחים בעלי ניסיון רב בשיקום לאחר ניתוחים רבים כגון: תפירת גידים, שחזור רצועות, קיבוע שברים, החלפות מפרק, ניתוחים לפריצות דיסק, קיבוע עמוד השדרה ועוד...

שיקום נוירולוגי

ליקויים תפקודיים ממקור של בעיות נוירולוגיות מצריכות טיפולי פיזיותרפיה בגישה מותאמת עם הבנת צרכי המטופל ואופי הבעיה.

טיפול בליקויים כמו אירוע מוחי CVA, פגיעות ראש, פרקינסון וכל פגיעה ממקור של מערכת העצבים המרכזית דורשים התייחסות מיוחדת לכל מקרה וכל מטופל.ת.

בקרב צוות הפיזיותרפיסטים שלנו ישנם מטפלים.ות מומחים לתחום זה בעלי הכשרה מיוחד בתחום הנוירולוגי וניסיון רב שנים.  לאחר בדיקה מעמיקה אנו נבנה לכל מטופל.ת תוכנית טיפולים מותאמת אישית בהתחשבות בכל הגורמים המעורבים.

פיזיותרפיה לגיל השלישי ומניעת נפילות

הגיל השלישי מביא איתו אתגרים פיזיים, נפשיים ותפקודיים רבים.  פיזיותרפיה לגיל השלישי מתמקד בהחזרת התפקוד המירבי לכל מטופל.ת עם התייחסות מיוחדת לצרכים של כל מטופל.ת והתאמת תוכנת הטיפולים בהתאם.
נפילות בגיל השלישי מהוות סכנה לפציעות הגורמות למגבלות קשות בתפקוד. עם זאת, ניתן להפחית את הסיכון לנפילות באופן משמעותי ע"י התאמת הסביבה, הדרכת המטופל.ת ותרגול מותאם למניעת נפילות.  צוות הפיזיותרפיסטים שלנו המומחים בשיקום ומניעת נפילות יבנה לכם תוכנית למניעת נפילות הכולל תרגול והדרכה כדי לשפר את שיווי המשקל ולהפחית את הסיכון לנפילות.

shutterstock_188939951.jpg
פיזיותרפיה לגיל השלישי
shutterstock_736234591.jpg
תפקוד לקוי אגן

תפקוד לקוי של רצפת האגן

טיפול פיזיותרפיה לרצפת האגן נועד לטפל בבעיות כגון בריחות שתן, כאבים ביחסים, הפרדות בטנית, צלקות אחרי לידה ועצירות.  הטיפול מתבצע ע"י פיזיותרפיסטית מוסמכת לשיקום רצפת האגן ומשלבת תשאול ובדיקה, טכניקות מנואליות, ביו-פידבק לרצפת האגן ותרגילי חיזוק ושחרור.

shutterstock_2122502321 (1).jpg
ורטיגו

ורטיגו, סחרחורות וכאבי ראש

ורטיגו היא תחושה שכיחה של סחרחורת סיבובית שבה מרגישים שהחדר או הסביבה מסתובבים סביבכם. הסחרחורת לרוב מופיע כתגובה לשינוי מנח של הראש.
ורטיגו אינה מחלה אלא סימפטום שיכול להימשך ממספר שניות ועד מספר ימים, בהתאם לסיבה המקורית. ברוב המקרים הוא אורך מספר שניות עד דקות בלבד. הסחרחורת עשויה להשפיע על אנשים בכל הגילאים ולרוב נובעת מבעיה באוזן הפנימית (המערכת הווסטיבולרית) או במערכת העצבים המרכזית.

אבחון נכון דורש הפרדה בין ורטיגו לסיבות אחרות, לסחרור וחוסר יציבות ובניית תוכנית טיפולים בהתאם.  הבדיקה והטיפול מתבצעים ע"י פיזיותרפיסטית מוסמכת מומחית לטיפול בבעיות וסטיבולריות.

shutterstock_1185534820.jpg
לסת

בעיות במפרק הלסת (TMJ)

מפרק הלסת (TMJ) מחבר בין עצם הלסת התחתונה לגולגולת ומאפשרת פתיחת וסגירה של הפה.  ליקוי סביב מפרק זה עשוי לגרום לבעיות בלעיסה, בעיות בפתיחת הפה וכאבים באזור האוזן והפנים.  טיפול בליקויים הנ"ל מצריך בדיקה, אבחון וטיפול ייחודי ע"י פיזיותרפיסטית מומחית לטיפול במפרק הלסת.

shutterstock_1780338731.jpg

בצקת לימפטית (לימפאדמה)

בצקת לימפטית (לימפאדמה) היא הצטברות נוזל ברקמת העור. הבצקת נוצרת עקב תפקוד לקוי של המערכת הלימפטית הנגרם כתוצאה מניתוח, זיהום או כוויה, לאחר טיפולי הקרנות לאזור או סיבות מגוונות אחרות לפגיעה.​
טיפולי פיזיותרפיה יכולים להפחית נפיחות ובצקות ולהקל על הסימפטומים האופייניים. הטיפול ניתן על-ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת שעברה הכשרה ייעודית בתחום זה. הטיפול כולל: הערכה ומדידת אזור הבצקת, עיסוי להורדת נפיחות, חבישת תחבושות מותאמות, מתן מרשם לגרבי לחץ במידת הצורך והדרכה לתרגילים ופעילות גופנית מתאימה.

בצקת לימפטית
מדרסים

התאמת מדרסים

מנח לקוי של כף הרגל עשוי להוות מרכיב מרכזי במגבלה תפקודית בגפיים התחתונות, כאב גב תחתון ואגן ואף להשפיע על המשך השרשרת התנועתית.

במצבים שבהם אנו מזהים קשר ברור בין הליקוי במנח כף הרגל לבין המגבלה אנו ממליץ על התאמת מדרסים.

אנו מאמינים שמנח כף רגל לקוי בצירוף מגבלה תפקודית או כאב אינו מספק כדי להמליץ על מדרסים –רק במצב בו ישנו קשר ברור בין מנח כף הרגל למגבלה אנו ממליצים על שימוש במדרסים.

Untitled design (68).png

שיחת ייעוץ ללא עלות

מעוניינים להתייעץ? לא בטוחים איזה טיפול הכי מתאים עבורכם?

צרו קשר עם צוות המומחים שלנו לתיאום שיחת ייעוץ ללא כל עלות או התחייבות עבורכם!